Serdecznie witamy wszystkich odwiedzających naszą stronę
Prezentujemy Państwu nowoczesne pomoce dydaktyczne do nauki polskiego pisma Braille'a:
- urządzenie elektroniczne „EDUBRAILLE Znaki i skróty brajlowskie”;
- zestawy arkuszy zawierające znaki i grafiki wypukłe.

Więcej fotografii w dziale „Galeria zdjęć”
Pomoce dydaktyczne EDUBRAILLE stworzyliśmy z myślą o takich użytkownikach jak:
- dzieci niewidome i niedowidzące, które z różnych względów muszą uczyć się brajla w domu;
- dzieci niewidome i niedowidzące w wieku przedszkolnym i z klas integracyjnych, u których konieczne jest usprawnienie procesu tzw. „zanurzania w brajlu” (1);
- dzieci niewidome i niedowidzące, które oprócz nauki brajla jednocześnie rozpoczęły naukę gry na fortepianie. Urządzenie EDUBRAILLE posiada klawiaturę, która przy wprowadzaniu znaków nie wymaga mocnego uderzania w klawisze. Dzięki temu nie występuje zjawisko usztywnienia rąk, które utrudnia dziecku posługiwanie się klawiaturą fortepianową (2);
- osoby niewidome w różnym wieku, które chcą uczyć się brajla samodzielnie (na zasadzie samokształcenia). Urządzenie EDUBRAILLE wraz z odpowiednimi akcesoriami pomoże tym osobom nabrać wprawy w obsłudze klawiatury brajlowskiej, a także poznać znaczenia podstawowych znaków alfabetu, znaków specjalnych i skrótów brajlowskich. Nauka brajla, wsparta odpowiednimi środkami dydaktycznymi, może w znaczącym stopniu przyczynić się do zaakceptowania przez osoby niewidome własnej niepełnosprawności oraz polepszyć funkcjonowanie społeczne;
- instytucje oświatowe zajmujące się wychowaniem, edukacją, terapią i rehabilitacją osób z dysfunkcją wzroku, przedszkola i szkoły integracyjne, poradnie specjalistyczne;
- uczelnie prowadzące studia na kierunku pedagogika specjalna, specjalność: tyflopedagogika;
- instytucje edukacyjne prowadzące zajęcia i kursy dotyczące technik brajlowskich oraz metodyki ich nauczania. Ośrodki szkoleniowe dla nauczycieli klas integracyjnych;
- specjaliści zajmujący się problematyką kształcenia osób z dysfunkcją wzroku;
- inne osoby lub instytucje zainteresowane systemem pisma Braille'a.
-----------------
- Por. Małgorzata Paplińska: „Zanurzanie dzieci w brajlu” jako element holistycznej nauki języka - rozwiązania stosowane w Stanach Zjednoczonych, SZKOŁA SPECJALNA Nr 4 (231) 2005, s. 247-257.
- Por. Iwona Głowacka: Wybrane problemy nauczania gry na fortepianie dzieci niewidomych, SZKOŁA SPECJALNA Nr 2 (239) 2007, s. 135.
W dziale „Produkty” znajdują się opisy naszych pomocy dydaktycznych.
W dziale „Galeria zdjęć” prezentujemy fotografie naszych pomocy dydaktycznych.
W dziale „Dla rodziców” przedstawiono w skrócie kilka wybranych zagadnień dotyczących wychowania dziecka niewidomego w rodzinie i przygotowania go do podjęcia nauki w szkole. Tam również zaprezentowano szereg ćwiczeń, w których są wykorzystywane nasze pomoce dydaktyczne, a zwłaszcza urządzenie EDUBRAILLE i zestawy arkuszy.
W dziale „Linki” znajdują się odnośniki do różnych stron internetowych, na których zgromadzono wiele cennych informacji o systemie pisma Braille'a.
W dziale „Pytania i odpowiedzi” znajdują się informacje dotyczące obsługi strony, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników naszych pomocy dydaktycznych i inne.
Osoby zainteresowane problematyką naszej strony mogą zaprezentowć własne opinie i uwagi w postaci artykułów tekstowych. Artykuły dostarczone przez autorów można przeczytać w dziale „Artykuły” po wybraniu odpowiedniej kategorii.
Zapraszamy ! |